שדרוג של המרפסת הביתית יכולה להפוך את אחד החללים הפונקציונליים בבית לאחד המהנים שבו וליצור סביבת מגורים מהנה לכל המשפחה. אז איך תהפכו את המרפסת שלכם לפינה הכי פופולרית בבית בלי לשבור את התקציב? הצטרפו אלינו לכתבה הבאה וגלו את הטיפים של המקצוענים.

התחילו מלמטה: שדרגו את הריצוף

בכדי לשדרג את המרפסת, כדאי לשדרג את הריצוף שלה וליצור אווירה נעימה כבר מהשנייה הראשונה. במידה ויש לכם את התקציב המתאים, בחרו בריצוף עץ או שיש אשר ישדר אווירה ייחודית. במידה ואתם רוצים ליהנות מנגיעות של סטייל בלי להיכנס להוצאות גדולות מדי, בחרו שטיח אשר יעניק חמימות ולוק אוריינטלי וביתי עם סטייל נצחי

שימו לב לאקססוריז שקיימים במרפסת

ישראלים רבים טועים לחשוב שהמרפסת שלהם היא מחסן וממלאים אותה – דבר שפוגע במראה וגם יוצר תחושת מחנק. לכן, חשוב שתנסו תחילה להסיר את החפצים השונים מהמחסן ולהוסיף לה נגיעות של טבע בצורה של עציצים יפים. המשיכו עם פופים, מראה להגדלת המרחב ואפילו צרו אזור מיוחד לעיתונים של שבת בבוקר. כך תייצרו פינה קסומה במרחק כמה צעדים מחדר השינה שלכם

צבעו את הקירות בגוונים הנכונים

הקירות אשר נמצאים במרפסת נוטים להיפגע ראשונים מרטיבות או מלכלוך שנכנס מבחוץ ולכן חשוב לצבוע אותם באופן שגרתי – לפחות פעם בשנה. שימו לב שאתם בוחרים בגוונים הנכונים עבור אזור המרפסת ואל תלכו באופן אוטומטי על הלבן המסורתי. כמו כן, בחרו קיר אחד אשר בוא תוכלו להתפרע עם היצירתיות ולצבוע אותו בצבע שונה בתכלית – בכדי להוסיף טאצ' אישי ותחושה ייחודית.

בחרו תאורה נכונה למרפסת

המרפסת נחשבת לאזור אשר יש לה תאורה טבעית אולם רבים טועים לחשוב שזה מספיק. לכן חשבו כיצד להוסיף נברשות אשר ישדרגו את התחושה הכללית ואת המראה של המרפסת ואת העוצמה והגוון של האור. בדקו תחילה כמה אור נעים לכם ואח"כ שימו לב לפיזור התאורה המבוקש בהתאם לצרכים שלכם: האם אתם קוראים במרפסת, צופים בטלוויזיה או דווקא זקוקים לתאורה חמה ומלטפת גם כשהשמש שוקעת. 

צרו סביבה נעימה במלוא מובן המילה

משום שהמרפסת הינה מקום אשר נוטה להתקרר מהר בחורף ולהתחמם במהירות באזור הקיץ, שווה לשים לב לעניין ולפעול באופן חכם. קמין חשמלי (אח) גם ישדרג את הלוק של המרפסת וגם יאפשר לכם לשהות בה בחודשי החורף הקרים עם הקפה של הבוקר או הקינוח של הערב. שימו לב גם למיזוג מתאים לקיץ או לפחות למאוורר תקרה אשר גם יספק משב רוח רענן וגם יעניק לכם טוויסט עיצובי של ממש.

לסיכום, בכדי להפוך את המרפסת לפנינה של הבית, חשוב לשים לב לכמה אספקטים חשובים. צבע, תאורה וריצוף הם כמה נקודות אשר יהיו הבסיס לשדרוג הלוק – בעלות נמוכה וללא מאמץ רב.

צריכים סגירת מרפסת או מרקיזה? פנו אלינו עכשיו!