הקונספט של מרפסת סגורה, המוכרת גם כמרפסת שמש, הולך וצובר פופולריות בשנים האחרונות, ומאפשר ליצור חללי מגורים פנימיים וחיצוניים ייחודיים. מרפסות סגורות אלו מציעות הזדמנות מעולה ליהנות מיופיו של הטבע, תוך שהן מספקות הגנה מתנאי מזג האוויר. 

עם זאת, כמו בכל תוספת אדריכלית, עליכם להקדיש תשומת לב לשיקולי בטיחות כדי להבטיח שהמרפסת הסגורה תהיה מאובטחת, בטוחה ונוחה. 

שלמות מבנית

כאשר מתכננים לסגור מרפסת חשוב לוודא שהיא תעמוד בפני אלמנטים וגורמי לחץ פוטנציאליים לכן יש להשתמש בחומרים מחוזקים, איטום נכון ובידוד הולם, אלמנטים חשובים למניעת דליפות, נזילות ובעיות מבניות אחרות. יש להבטיח שכל עבודת התכנון תתבצע על ידי אנשי המקצוע המתאימים, מה שיתרום ליציבות, בטיחות ולאריכות החיים של המרפסת.

אוורור ואיכות אוויר

כאשר עוברים ממרפסת פתוחה ליצירת חלל סגור, יש לוודא שתהיה זרימה רציפה של אוויר, שכן חלל סגור הרמטית ללא מעבר של אוויר, עלול להוביל להצטברות של לחות, מה שבעתו יגרום לצמיחת עובש ויפגע באיכות האוויר בתוך החלל במידה משמעותית. לכן תכננו חלונות או פתחי אוורור, עם מנגנונים מתכווננים אשר יכולים לווסת את זרימת האוויר בהתאם להעדפותיכם, תוך שמירה על חלל מאוורר ונעים. 

יציאת חירום

אסור להתפשר על בטיחות, לכן כאשר סוגרים את המרפסת הרמטית, יש לשלב גם יציאת חירום. בהתאם למיקום המרפסת ואופי המבנה, התקינו דלתות או חלונות גדולים ונגישים בקלות שניתן לפתוח מבפנים כדי שניתן יהיה לפנות את המרפסת במהירות במקרה חירום. למרות שמרפסת סגורה היא חלק מהבית, חשוב לוודא שנקודות היציאה אינן חסומות ושהגישה אליהן נוחה ומיטבית. 

בטיחות אש

בעת סגירת מרפסת יש לקחת בחשבון את כל נושא הבטיחות באש, ולהתקין גלאי עשן חכם. גלאי חכם המצויד בטכנולוגיית חישה מתקדמת יכול לנטר באופן רציף את איכות האוויר ולזהות נוכחות של עשן או אש. במקרה של שריפה, גלאי העשן החכם יכול לשלוח התראות באופן מיידי לסמארטפונים של הדיירים ואף להודיע לשירותי החירום, מה שמאפשר תגובה מהירה ויכול להציל חיים.

נגישות 

בטיחות כוללת גם הבטחה שהמרפסת הסגורה תהיה נגישה לכל הדיירים, ללא קשר ליכולות הפיזיות שלהם. לכן אם אתם כבר מחליטים לסגור מרפסת בבית, וודאו שתהיה נגישה עבור סוגים שונים של משתמשים וחישבו על עצמכם בזמנים אחרים ומוגבלים יותר. פתחים רחבים, או אמצעים נגישים אחרים כמו מעקות וכדומה, יבטיחו שהחלל הסגור יוכל להכיל את כולם, ללא הבדל.

ולבסוף, לא פחות חשוב – שמירה על תחזוקה מיטבית

שיקולי הבטיחות אינם מסתיימים בשלב הבנייה והתכנון. גם תחזוקה שוטפת של המרפסת חשובה ובכוחה להבטיח שהמרפסת תישאר סגורה הרמטית ותתפקד כמרחב בטוח ומהנה לאורך זמן. שימוש בחומרי גלם איכותיים, הקפדה על בידוד ואיטום איכותיים, בדיקות שונות, ניקיון ותיקונים מיידים של בלאי, כל אלו ועוד הן פעולות חשובות שיכולות למנוע סיכונים פוטנציאליים.

צריכים סגירת מרפסת או מרקיזה? פנו אלינו עכשיו!