רוב הבתים בישראל מכילים כיום מרפסת, גג או חצר. חלקים חיצוניים אלו נועדו ליצור סביבה חיצונית נעימה שניתן להנות מישיבה בה. אחד הדברים הכי חשובים ביצירת אווירה נעימה באזורים חיצוניים אלו הוא כמובן ההצללה שתיצרו בהם, במיוחד אם אתם מעוניינים לשבת בחוץ בחום הקיץ. בכתבה הבאה תוכלו לקרוא על מגוון סוגי ההצללות לבתים והיתרונות שלהם. 

סוכך למרפסת

הסוכך הוא למעשה מעין בד חזק ואוורירי היוצר צל נעים בתוך המרפסת. הסוכך מותקן על גבי זרועות אלומיניום וניתן לרכוש אותו כקבוע או כסוכך שניתן לפתוח ולסגור במידת הצורך. 

היתרון של סוככים למרפסת, זה שהם למעשה פתרון צל יעיל עבור מרפסות בגדלים שונים וניתן גם להוסיף להם מנגנון חשמלי שמאפשר פתיחה וסגירה באמצעות שלט. 

הסוככים מאוד מתאימים למרפסות, אך הם פחות יתאימו לבתים פרטיים שיש בהם חצר. לבתים פרטיים עם חצר כדאי לנסות אחד מפתרונות הצל האחרים שיוזכרו בהמשך, בניהם פרגולות עץ. 

פרגולת עץ למרפסת

פרגולה למרפסת העשויה מעץ, היא למעשה פתרון ההצללה המוכר ביותר. לרוב נראה אותו בבתים פרטיים, אך במרפסות גדולות וגגות הוא בהחלט יכול להתאים גם. 

לפרגולת העץ יש המון יתרונות. היתרון הראשון שלה הוא העמידות של העץ שיכול להחזיק למשך שנים. מעבר לכך, היא ניתנת תמיד לשיוף וצביעה מחדש, דבר השומר על המראה העיצובי שלה תמיד עדכני ויפה. 

מי שמחפש פתרון הצללה איכותי מאוד שנשאר למשך שנים, יוכל לבחור באפשרות הזו, אך יש לקחת בחשבון כי בניית פרגולות איכותיות מעץ, עולות יותר מפתרונות אחרים. 

על אף המחיר, יש גם לקחת בחשבון כי זהו פתרון הצללה לטווח ארוך מאוד וכנראה שההשקעה במקרה הזה מאוד יעילה. 

סגירת חורף

אם אתם מחפשים פתרון הצללה שהוא גם פתרון קירוי, כדאי לדעת שיש כיום אפשרות לסגירת חורף. לא תמיד מדובר בפרגולה שלמה, אלא בד מיוחד שניתן להתקין על מגוון סוגים של פרגולות. 

סגירת חורף למרפסת מאפשרת לשבת בנוחות באזור החיצוני של הבית גם בימי חורף. יתרונותיה מצוינים עבור אנשים מעשנים שמעוניינים לעשן מחוץ לבית, אבל לא לרדת למטה ביום חורף קר. 

מעבר לכך, מדובר על קירוי מעולה גם ביץ, המייצר מרחב חיצוני נוח שניתן לייעד למטרות נוספות בבית כמו למשל להעביר את פינת האוכל לאזור הזה מפאת חוסר מקום בתוך הבית. 

פרגולה מאלומיניום

פרגולה מאלומיניום הינה פרגולה מיוחדת שאנו רואים אותה בשימוש יותר ויותר בשנים האחרונות. האלומיניום הוא בעל תכונות ייחודיות שמעניקות לפרגולות אלו המון יתרונות. 

תחילה, מדובר בחומר קל משקל ולכן הוא מעולה עבור פרגולות במרפסות בשל הגבלת המשקל שקיימת בהן. שנית, מדובר בחומר גלם שבעת חשיפה לאוויר, מייצר שכבת הגנה המונעת חמצון, קורוזיה וחלודה. 

כמו כן, המראה של האלומיניום מאוד יפה ומתאים עבור בתים שהסגנון העיצובי שלהם הוא מודרני. 

מרקיזה למרפסת

מרקיזה למרפסת היא פתרון הצללה שדומה במעט במראה שלו לסוכך, רק שהיא עשויה מבד אטום המייצר הצללה וגם קירוי. 

המרקיזה טובה לקיץ וגם לחורף והיא מצוינת עבור מרפסות בבתים וגם עבור עסקים שרוצים ליצור אזור מוצלל או מקורה. 

המרקיזה מגיעה עם מנגנון סגירה ופתיחה שיכול להיות ידני או חשמלי לבחירתכם. במידה ומדובר בפתרון סגירה ופתיחה חשמלי, היא תגיע גם עם שלט הפעלה. 

באיזה פתרון הצללה כדאי לבחור?

כמו שהבנתם, כל פתרון הצללה מגיע עם היתרונות שלו. תמיד כדאי להתאים את הפתרון לצרכים שלכם. 

חשבו על המטרות של החלל החיצוני שלכם ולפי מטרות אלו התאימו את פתרון ההצללה האולטימטיבי עבורכם. 

המאמר באדיבות חברת פרגולות ישראל: https://www.pergolass.co.il