מרפסות הפכו בישראל בשנים האחרונות למאפיין הכרחי ומושך בדירות מגורים. המרפסות מספקות מרחב חיצוני המאפשר להנות מהאוויר הצח מבלי לצאת לגמרי מהבית. מרפסות בדירות מגיעות פתוחות ואין להן בדרך כלל אמצעי סגירה קבוע, אך קיימת כיום אפשרות מצוינת לסגירת מרפסת המייצרת הצללה וקירוי בימי קיץ וימי חורף. במאמר הבא נסביר על השלבים ביצירת מרפסת סגורה.

שלב ראשון – הערכת הצורך בסגירת מרפסת

לפני שאתם רצים לחפש הצעות מחיר לסגירת המרפסת שלכם ולחפש קבלן שיפוצים, כדאי קודם להבין האם אתם בכלל זקוקים לסגירה כזו.

בשנים האחרונות סגירת מרפסת הפכה לאפשרות מצוינת עבור בתים שמחפשים ליצור אזור מוצלל בקיץ ואזור מקורה בחורף. אך חשוב להבין שלא כל דירה באמת זקוקה לפתרון זה ויש להעריך זאת לפני קבלת ההחלטה.

אם אין לכם אזור מוצלל במרפסת מהדירה שנמצאת מעליכם, אם יש עליכם כל הזמן שמש יוקדת ואי אפשר לשבת במרפסת, אם אתם נוהגים לשבת במרפסת גם בחורף, כל אלו סיבות מספיק טובות כדי לבצע סגירה כזו. 

שלב שני – מציאת איש מקצוע

כל סגירת פרגולה מתבצעת על ידי קבלן לסגירת מרפסת שיודע איך לבצע את העבודה. חשוב להבין, סגירת מרפסת כיום מתייחסת לסגירה שאינה קבועה העשויה מחומרי גלם פשוטים והיא ניתנת להרכבה ופירוק.

פרטים אלו חשובים מהסיבה שסגירת מרפסת עם לבנים או חומר גלם קבוע מצריכה היתר בנייה ואילו סגירה שאינה קבועה לא מצריכה זאת, אך כן יש להיעזר באיש המקצוע הנכון לעבודה.

הסגירה מחייבת חיבור איכותי ומקצועי של קירות הבד אל מבנה ההצללה שקיים לכם במרפסת. חפשו קבלן שיפוצים מקצועי שיכול להראות לכם עבודות סגירה דומות שביצע בבתים אחרים, כך יהיה לכם קל לקבל החלטה באיזה קבלן לבחור. 

שלב שלישי – בחירת חומרי הגלם לסגירת המרפסת

כיום יש כל מיני חומרים לסגירה המציעים מגוון תכונות. מומלץ לבחור בחומר גלם איכותי, עמיד בפני מזג האוויר, אסטטי במראה ושנשאר לטווח ארוך. 

אם אנכם מכירים היטב את חומרי הגלם הקיימים, מומלץ תמיד להיעזר בידע המביא עמו שיפוצניק מוסמך ומקצועי שיוכל להציע לכם מגוון חומרים וגם להציג את היתרונות והחסרונות שלהם. 

בשיקולי בחירת חומרי הגלם, קחו בחשבון גם את התקציב העומד ברשותכם, את ההתאמה של חומר הגלם לעיצוב הקיים לכם ואת התחזוקה שלו. 

חומר גלם שתחזוקתו יקרה, מחייב אתכם לעשות חשיבה האם הוא מתאים עבורכם או שעדיף לרכוש חומר גלם יותר יקר, אך בעל תחזוקה מועטה.  



שלב רביעי – קבלת היתר במידת הצורך

במידה וחומר הגלם שבחרתם הינו חומר המייצר סגירה קבועה, קחו בחשבון שתזדקקו להיתר ולוקח זמן לקבל אותו. לכן, שלחו בקשה זו בזמן וקחו בחשבון שעד שלא תקבלו את ההיתר, לא תוכלו לבצע את הסגירה. 

תהליך הקמת הסגירה של המרפסת

שלב המדידות – כל סגירת מרפסת לחורף מתחילה במדידות של האזור המקורה. אל המידות האלו, יתאים קבלן השיפוצים את גודל הקירוי בכל חלק וחלק. 

שלב פינוי החפצים במרפסת – לפני בניית הסגירה, יש לפנות את המרפסת מחפצים גדולים, על מנת שלקבלן יהיה מרחב תמרון נוח.

שלב הבנייה עצמה – בניית הסגירה של המרפסת תתבצע בהתאם לסוג הסגירה הנבחר. אם מדובר בקירות בד או פלסטיק שקוף ואטום, התהליך יהיה ממש מהיר ופשוט.

אם מדובר בבניית סגירה קבועה הכוללת חלונות זכוכית או כל חומר קבוע אחר, התהליך יהיה קצת יותר ארוך וכדאי לקבל מהקבלן הסבר על תהליך הביצוע. 

המאמר באדיבות חברת המשפצים בישראל: https://www.renovations-israel.co.il