מרפסת היא תוספת מבורכת שמשדרגת כל דירה. התועלת היא כמובן האפשרות לשבת במרחב פתוח, בלי להיות מוקפים בקירות מכל הכיוונים, תחת כיפת השמיים, וליהנות מבריזה נעימה. המחיר של המרחב הפתוח הוא חשיפה לרוחות, גשמים, טמפרטורות גבוהות מאוד או נמוכות מאוד, ועוד פגעי מזג אוויר. בעידן שבו האקלים הופך לקיצוני יותר ויותר משנה לשנה, אין פלא שישראלים רבים בוחרים לסגור את המרפסת, בין אם באופן קבוע ובין אם באמצעות פתרונות גמישים. כאן בעמוד תמצאו 4 דרכים יעילות לסגירת מרפסת בשנת 2023.

מסך גלילה

מסך גלילה למרפסת כשמו כן הוא – מסך שאפשר לגלול אותו מעלה ומטה. בהתאם מדובר בפתרון גמיש לחלוטין: כשתרצו מקסימום אוויר וחיבור לסביבה ולנוף, תוכלו לגלול את המסך כלפי מעלה. כשתרצו הגנה מפני רוחות לא נעימות או שמש עצבנית, תגללו את המסך כלפי מטה והוא יספק את החציצה הנחוצה.

המבנה של מסכי גלילה הוא שטוח וישר, והם מגיעים בשלל צבעים – יתרון משמעותי שמאפשר הרמוניה נעימה בעיצוב המרפסת. בנוסף חשוב לבחור במסך גלילה בעל דרגת חוסן מספיק גבוהה בהתאם לעוצמת הרוחות אצלכם במרפסת (עוצמת הרוחות משתנה בהתאם לכיוון שאליו פונה המרפסת, הגובה שלה וכמובן האזור שבו אתם חיים).

סוכך קבוע

במקרים שבהם מועדף פתרון קבוע, תוכלו להתקין סוכך. סוככים קבועים כוללים שלד מפלדת אל חלד אשר מוצמד לקיר. באופן טבעי מדובר במוצר עמיד מאוד גם כשיש רוחות חזקות במיוחד, ובפרט כשמקפידים על סוכך איכותי של חברה ותיקה שמיוצר על בסיס ידע מעמיק בתחום.

בדומה למסכי הגלילה, ישנו חופש בחירה נרחב גם לגבי המראה של הסוכך למרפסת, כך שלא תצטרכו להתפשר על עיצוב המרפסת כדי לייצר את הסגירה המבוקשת.

מרקיזה

מרקיזה היא עוד פתרון אפשרי לסגירת מרפסת כשהמטרה היא גמישות מרבית. המבנה של המרקיזות מעוגל, כשהשלד כולל זרועות אלומיניום – חומר גלם קל משקל ובמקביל בעל חוסן רב. על גבי הזרועות מורכבות יריעות פלסטיק אטומות שמספקות הגנה מפני גשם, כשהמרקיזה עצמה חוסמת במידת הצורך רוחות עזות או את השמש הקופחת.

מנגנון הפתיחה של מרקיזה יכול להיות ידני או חשמלי – בהתאם למשקל של המוצר ולהעדפות של כל לקוח ולקוחה.

חלון

עוד אופציה לסגירת המרפסת היא חלון. החיסרון הבולט הוא שהמרפסת היא כבר לא לגמרי מרפסת. בנוסף, גם כשפותחים את החלון חלק ממנו עדיין חוסם את הבריזה ובמידה מסוימת גם את הנוף. היתרון של חלון למרפסת הוא האיטום המושלם, גם בחורף וגם כשרוצים להפעיל מזגן. עוד כדאי לדעת שכיום ישנו מגוון רחב של חלונות אלומיניום מעוצבים, ושהאלומיניום הוא חומר גלם עמיד מאוד – גם בפני רוחות, גם בפני חבטות וגם ביחס לרטיבות – ולכן החלון ימלא את ייעודו לטווח ארוך.

*** נכתב בשיתוף א.מ.ש אלומיניום – שירותי אלומיניום, כולל סגירת מרפסת.